VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SKIT?

Jag tänker inte kommentera Alexandras inlägg
i en kommentar utan istället skriva litegrann här.
Jag förstår inte hur vi under 2008 fortfarande har
människor som tycker at det borde regleras vad
folk får prata om och inte. Att vissa ämnen inte är
okej och så vidare. Det är såå sjukt!

När ska vi få prata om vad vi vill och framför allt vi
tjejer? vad lever vi i för jävla samhälle när vi fortfarande
ska tissla och tassla kring vår sexualitet och de
funderingar vi har. Det är uppenbart att seualkunskapen
inte räcker till och det är trist att folk är så jävla trångsynta.

Fattar ni det?
Jag tar det inte.
Gå därifrån och håll era 1800-talstankar inom er eller
prata med någon som är i samma tidsålder som er.
Jag lever i 2008  sådetså. Mina barn ska få prata om
fitta så mycket dom vill!

/ rebecka

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fint gumman att du skrev så långt om det! Behövs verkligen med sexualkunskap!

2008-11-18 @ 12:54:57
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför är skatterna så höga? Det har lite med allmänbildning att göra. Men säg du fitta till allt du vill så blir det nog bra! Jag har dock aldrig hört en tjej klaga om att hon inte får säga vad hon vill! Skärp er nu med ert jävla feminist prat!! ni låter som ett par gnällande bebisar.

2008-11-20 @ 11:23:25
Postat av: Nersläckt

Aha, höga skatterna med allmänbildning att göra? Blir svenskar mindre sjuka om de vet vem Tage Danielsson är eller vilket år Estonia sjönk?



Du verkar onekligen vara upplyst, är det också därför du tror att feministiska synpunkter är synonyma med gnäll?



2008-11-26 @ 20:10:04
Postat av: Bernt

Det är i högsta grad oanständigt att prata öppet om hur den enkilda inidvidens sexliv ser ut.

Dessutom borde ett par ogifta fruntimmer som ni inte ens känna till sådana vulgäriteter.

2008-12-01 @ 00:06:43
URL: http://patriarkat.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Bernt, en fråga: Är du konservativ? Tycker du att det är mer acceptabelt för män/killar att prata öppet om sex? Isåfall skulle jag vilja att vi tog ett snack om hur det borde se ut. Tror vi skulle ha en hel del att tala om. Bl.a varför det fel att "ogifta fruntimmer" pratar öppet om sex? Dessutom vart står det om en individs sexliv? Tycker det är ytterst allmänt skrivet. Har bloggat här men satsar nu på min egna, alexandrajasmin.blogg.se skriv gärna tillbaka en kommentar. Är inte ute efter en osmaskig pajkastning snarare en diskussion om "rätt och fel."

Mvh A

2008-12-02 @ 13:57:54
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: pfhh.

och hur fan kan du få bernts kommentar till något sexistiskt? du verkar ju helt pantad.

2008-12-04 @ 11:05:47
Postat av: Alexandra

Pantad? Hm, hur tolkar du hans kommentar då? Vad jag läst och hur jag tolkat den så står det att han inte tycker ogifta fruntimmer ska prata om sex. Hur du tolkar den är upp till dig, jag ser det som en kränkning mot kvinnor, speciellt unga. Moget av dig att inte ens våga skriva ditt namn! Rolig är du Oscar T, så pantad att du inte fattar att Ip adressen syns på dina förra kommentarer bara några minuter innan. HAHA! You´ve made my day bitch!

2008-12-04 @ 12:18:49
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: Marcus

Är det inte dags att skippa allt skitsnack och updatera denna "provocerande" blogg?

2008-12-04 @ 20:29:10
Postat av: Marcus

Är det inte dags att skippa allt skitsnack och istället updatera denna "provocerande" blogg?

2008-12-04 @ 20:30:13
Postat av: Hat-trick Marcus

Är det inte dags att skippa allt skitsnack och istället updatera denna "provocerande" blogg?

2008-12-05 @ 08:00:05
Postat av: nadja

Kör hårt alex darling!!XD

2008-12-07 @ 20:10:55
URL: http://juliettees.blogg.se/
Postat av: Oscar Thorstensson

Ok där fick du mig. men som jag ser det Syftar Bernt på att ogifta överhuvud taget ska ha koll på sådant, men sen är ju bernt lite som han är om man kollar hans blogg. Men det värsta jag vet är feminister. Missförstå mig inte, jämställdhet är jag för, men feminism i sin nuvarande form är inte ok.

2008-12-08 @ 14:14:19
Postat av: Alexandra

Mhm kanske man kan säga... Precis, men vem har påstått att jag är feminist? Kom med bra konkreta exempel nu tack och inte bara massa skit taget ur luften.

2008-12-08 @ 20:29:52
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: Undrar

har ni slutat med denna bloggen eller? det var en mycket givande blogg skulle uppskatta att ni började igen! :)

2008-12-09 @ 21:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0